Alweer verzaak ik mijn taak door te lang te wachten met het schrijven van een verse blog. Hoewel ik de schuld daarvoor graag zou willen afschuiven door te zeggen: 'wat gaat de tijd snel!' en 'ik heb het zo druk...', kan ik alleen maar zeggen dat ik er gewoonweg geen tijd voor wilde vrijmaken. Dat terwijl er ondertussen weer zoveel gebeurt in de 'sub-urbs' van Mesa.
Jaja, verse sneeuw in de bergen ten noorden van Mesa!
Allereerst heb ik mijn single engine class rating gehaald een aantal weken geleden! Een hele korte check, waarin het puur en alleen om de beheersing van het vliegtuig draaide. Denk hierbij aan take-off, stalls, steep turns, gesimuleerde forced landings (engine failures) en een aantal verschillende landingen.
Tijd voor het echte werk! De overstap van de goeie oude Diamond 40 naar de Diamond 42: Twinstar. Zoals de naam misschien al doet verklappen heeft dit magnifieke zweefapparaat niet alleen de normale twee vleugels, maar ook twee motoren! Dat klinkt leuk! Ironisch ook dat je het grootste deel van de tijd één gesimuleerde 'engine failure' hebt waardoor je alsnog met één motor vliegt! Hier komt echter wel iets meer bij kijken dat bij een eenmotorig vliegtuig.
Niet 1!
Maar 2!
Ondertussen vordert de voorgang voorspoedig en hoef ik nog maar twee vluchten te maken op de Twinstar. Daarna is het tijd voor mijn CPL (Commercial Pilot License) check! Overigens de laatste check die ik hier in Arizona moet voltooien.
Afgelopen weekend zijn we met een selecte groep professionals gaan golfen op de Longbow golfbaan vlak bij onze appartementen. Helaas was de driving range een beetje te kort voor onze golf-kunsten en werden alle ballen mijlen ver achter de hekken geslagen. (Not!) Wel een prachtige golfbaan en het mooie is dat ieder incapabel karkas met golfclubs zonder een 'golf-license' de baan op mag om wat balletjes en daarmee ook menig stuk vakkundig gemaaid golfgras weg te rammen.
Vandaag ook weer een mooie vlucht gemaakt! Zoals ik, ondertussen, gewend ben om 4:30 A.M. naast bed staan, maar daardoor wel (bijna) altijd kunnen vliegen! De laatste tijd was er nogal een tekort aan vliegtuigen en wie het eerst op school is heeft de eerste, soms enige, keus.
Er is vandaag een koufront in opkomst en dat betekent 'slecht' weer en vaak harde wind! Vandaag was overal opwaaiend zand waar te nemen en in het noorden was er zelfs een complete 'zandmuur' die voor vertroebeld en beperkt zicht zorgde!
Nu nog even genieten van het zonnetje deze laatste twee weken, want uit betrouwbare bronnen verneem ik dat diezelfde zon in Nederland een stuk lastiger te vinden is!
B.
Hallo Ben,
BeantwoordenVerwijderenja wellicht ben ik wel simpel hoor, maar volgens mij hadden alle vliegtuigen waarin je vloog al 2(!) vleugels, gelukkig, en da's maar goed ook. Dus zo bijzonder is dat niet. Of zijn die grijze geribbelde gevallen motoren? Kortom..... doe ons even een duidelijke foto aub.
De laatste loodjes en dan brrrrrrrrrrr...
Nederlandse kou
zeurende ouders met orde en tucht
gekookte aardappelen
ooo, zal dat allemaal goed komen?
Liefs,
Mam.