maandag 4 oktober 2010

After A Hurricane... Comes Rainbow...

                            ~~ You shelter my soul
                                          You're my fire when I'm cold.
                                                             You had me at Hello. ~~


De titel is misschien enigszins een overstatement, maar toch: ‘After the rain comes sunshine…’ Deze in Nederland vaak bedrieglijke uitspraak blijkt in Mesa Arizona toch redelijk waarheidsgetrouw. Na elke korte stortbui trekken de wolken weg en ziet de hemel prachtig helderblauw.
 

Genieten? Dat kun je wel zeggen, maar als Hollander in hart en nieren maakt ook de regen vaak iets los. Een gemis? Dat weet ik nog niet zo zeker, want hoewel de regen ons aan thuis doet denken en daarnaar doet verlangen, kan ik niet zeggen dat ik in Nederland altijd kon genieten van de condenserende waterdamp die overdreef. 
 

Het is maar goed dat op dit soort dagen binnen-activiteiten gepland kunnen worden. Laten we dat beperken tot het vliegen, wat overigens op dit moment, net als het mooie weer in Nederland, een illusie is aangezien ik op dit moment alleen nog vlieg in een simulator. De Diamond 40 simulator, genaamd, Diamond-star Frasca. De afgelopen en komende missies bevond respectievelijk bevind ik mij in een klaslokaal met daarin een simulator. Geen bewegende simulator, maar één die muurvast is genageld aan de grond. 

Het doel van de simulator? Uiteraard het aanvoelen van het nieuwe vliegtuig, maar ook het gebruikmaken van een nieuwe interface, de Garmin 1000. 


De Garmin 1000 is een gemaksapparaat. Deze ’all-glass avioncs’ interface is een geïntegreerd pakket die alle vlieginformatie makkelijker te scannen en te verwerken maakt! G1000's revolutionaire ontwerp brengt u hogere niveaus van omgevingsbewustzijn, gemak en veiligheid in de cockpit!
Schaf de G1000 nu aan voor de actieprijs van maar 30,000 dollar!



Blijkbaar een geweldig apparaat dus! En ik moet toegeven dat ik tot dusver inderdaad moet toegeven dat het een geweldig apparaat is en tot heden ook zeer veel plezier heb in het ‘vliegen’ in de simulator. 


Enige nadeel is het jammerlijke rooster dat bestaat omtrent de ‘sim’. Deze is namelijk 24/7 beschikbaar en dat betekent dat ook jij 24/7 beschikbaar bent. Morgennacht weer een simsessie van 01:00 tot 04:00. De lichten op vol vermogen zetten, een blik energy-drank achteroverslaan en ontkennen dat je eigenlijk in je bed had horen te liggen, zorgen ervoor dat de ervaring een stuk minder onprettig uitpakt. 


Tijd voor Starbucks... =)

Bye! 
B.

1 opmerking:

  1. het ondergaan van ontberingen is ook iets waar jij recht op hebt. Na maandenlang ons lekker makend over het mooie leven van een piloot in spe (mooi weer, snelle auto's, leuke vrouwen, luxe vliegtuigen en vooral relaxen aan het eigen zwembad) komt eindelijk de afharding van de piloot. Vliegen bij nacht en ontij, regen, storm ja alles hoort erbij. Medelijden?? als ik tijd heb zal ik in het Koopmannenhandwoordenboek kijken of het erin staat.
    Tot die tijd, Fasten your seatbelts en gaan. (trouwens leuke cockpit, zou dat passen in mijn auto??)
    gr pap en mam

    BeantwoordenVerwijderen